Showing posts with label keluarga. Show all posts
Showing posts with label keluarga. Show all posts

Friday, October 5, 2012

Cucu Baru Pak Mat


Salam semua..

Kembali berkongsi cerita dan berita gembira keluarga Pak Mat.
Masih ingat tak lagi tentang anak Pak Mat, Nor Aazim yang berkahwin dengan pasangannya Yan?

Sekarang nie mereka telah menimang cahaya mata yang pertama. Alhamdulillah..
Kelahiran pada 28 September 2012.
Pak Mat dan isteri memang seronok sebab inilah cucu perempuan yang kedua..

Jom kita tengok kecomelan ZARA NUR NABIHA


Camner?..Comel tak?
Doakan yang terbaik untuk keluarga Pak Mat, ok..


Oleh : Annaz

Thursday, August 23, 2012

Hari Raya yang paling bermakna

Hari Raya merupakan hari yang paling bermakna bagi setiap orang sebab hari nie la merupakan hari dimana dapat berkumpul bersama ahli keluarga.

Begitu juga dengan keluarga Pak Mat.
Tahun nie semua anak2 dan cucu2 berkumpul untuk menyambut Aidilfitri yang mulia ini..
Memang tersangat meriah. Anak ada 12 orang dan cucu ada tiga orang. Tak lama lagi akan bertambah 2 orang. Lagi meriah la rumah Pak Mat.

Pagi2 raya beratur masing2 untuk bersalam2an memohon ampun dan maaf.
Dan kenangan itu diabadikan di sini untuk dikongsi bersama... 

Nie gambar Pak Mat bersama isteri, anak2 dan 2 orang cucu


Yang bawah nie gambar Pak Mat, isteri, anak menantu dan cucu2


Kat bawah nie gambar anak2 Pak Mat yg dah berkahwin, cuma anak yg no 2 tu yg x der amik gambar..

Yang nie anak perempuan sulung Pak Mat & suami serta anak

 
 Ini anak Pak Mat yang keempat bersama isteri dan anak

Yang nie pula anak Pak Mat yang keenam. Wife dia sedang sarat mengandung..

Meriahnya hari raya tahun nie. Semoga tahun2 yang akan datang dapatlah beraya bersama dan berkumpul macam nie..

 

Wednesday, January 27, 2010

Keluarga Pak Mat (Edisi 1)

Salam...

Story nie berkisah tentang keluarga pak mat (nama gelaran lah) yang amat besar jugaklah kiranya...Di ibaratkan..sedozen... Beliau mempunyai 12 orang anak-anak (wuiyoooo ramainyer) yang telah dewasa sama ada bekerja atau pun masih belajar.... Anak-anaknyer terdiri daripada 7 orang perempuan dan 5 orang lelaki...perh ramai perempuan tuh...ada can...he...he....

2 dari anaknya iaitu anak perempuan sulong dan kedua yang dipanggil ALONG & ANGAH telahpun menemui pasangan hidupnya dan telahpun berumahtangga....(Yang sulong tu rumah memang banyak tangga..tak terkira..tapi naik lif lagi senang.....Yang Angah pula..rumah steady...takder tangga...) Anak ketiga Pak Mat lebih dekat dikenali sebagai ALANG pula perempuan juga...tapi masih belum berkahwin lagi....dia nie suka hidup berdikari...dah ada calonnya..tapi tak taulah bila agaknyer nak dibawa berjumpa dengan keluarga....

Anak keempat Pak Mat nie..seorang yang amat berjaya...Pandai...dan bekerja sebagai seorang Engineer di HQ kereta buatan Malaysia, kebanggaan rakyat Malaysia..... Orangnya ala..ala hindustan tu...Orangnyer baru sahaja selesai diikatkan tali pertunangan bersama yang tersayang pada bulan disember 2009 yang lepas...Ala...orang yang sama2 blajar ngan dia dulu...tapi..ok..sama cantik..sama padan...Tapi tak tau bila langsungnyer...

Cerita pasal anak Pak Mat yang kelima nie pula...dia baru sahaja menamatkan pengajiannya di salah sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awan terkemuka....iaitu...UITM..yang terletak di bandaraya bersejarah,....Kota warisan dunia...Dia adalah pemegang Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Pemasaran) BBA Hons Marketing... Meraikan..sempena tamatnya belajar..Pak Mat nie buatlah... kenduri kesyukuran untuk anak perempuan dia nie... Dia nie sekarang telah bekerja di salah sebuah syarikat swasta yang memasarkan produk pen jagaan diri dan Spa....(aik..buat servis aper nie? dah bukak spa..leh lah pergi....) Apapun..tahniah kerana telah mendapat kerjaya yang digemari..

Bersambung...........