Thursday, January 28, 2010

Keluarga Pak Mat (Edisi 2)

Share
Sambungan Edisi 1......

Anak keenam Pak Mat pula adalah lelaki...ramai peminatnyer tuh......Dia sekarang bekerja di Jabatan Kerajaan.. Alahamdulillah.....berjaya juga mendapat pekerjaan yang menjamin masa depan yang baik..Cerita pasal anak kelima Pak Mat nie...dia kira good lookinglah....ada kala gila2...tu masa dia belum kira matang..tapi bila dia dah bekerja..dan mengerti erti kepayahan hidup..barulah dia kelihatan lebih bertanggungkjawab..Cayalah..tu dikatakan pengalaman mendewasakan kita..

Pak Mat punyer anak yang ke-7 nie pula..suka buat kepala dia jer...Mean dia nie..suka dengan kerja yang dia minta...Buat Hal dia jerlah... (nasihat masuk telinga kanan..kuar telinga kiri..) ibaratnyerlah...Bab kerja..puas kakak dan abangnyer carikan tuk dia..tapi dia taknak...macam-macam alasan dia beri...Hai ..apelah nak jadi..moga dia bahagia dengan cara hidup dia...

Pak Mat punya anak yang nombor lapan pula adalah lelaki juga....Dia tinggi bangat....dia nie agak lemah dalam pendidikan tetapi dia kuat berusaha..Dia rajin tong emaknya dirumah... Walau pun lebih lemah berbanding adik beradiknyer yang lain..dia tetap seorang abang yang ok kepada adik-adiknyer... Anak yang kesembilan pula adalah perempuan....Cerita pasal anak perempuan Pak Mat yang nie pula..dia amat tidak serasi dengan kaknya yang kelima (anak pak mat yang no.5)...Jumpa sahaja pasti akan bertegang urat...Langsung taknak dengar nasihat dari kakaknya itu....Dia amat degil dan susah untuk disuruih...Kalau disuruh pasti merungut....(itulah..anak2 zaman sekarang...bila disuruh langsung takboleh....)


Bersambung.....

No comments:

Post a Comment